Linkbuilding neboli budování zpětných odkazů patří mezi nejdůležitější práce SEO specialisty, kdy je třeba zlepšit kvalitu odkazového profilu sledované webové stránku, kterou je třeba optimalizovat pro vyhledávače. Když je vyřešena technická a obsahová část webu, tak se jedná o největší prostor, kde ovlivnit pozice klíčových slov ve vyhledávání. Vyhledávače Google a Seznam pořád nemají lepší možnost než porovnávat kvalitu jednotlivých odkazových profilů. Dá se říci, že čím více je konkurenční klíčové slovo, tedy jak moc je vyhledávané, tak tím větší boj je na poli linkbuildingu.

Proto se analyzuje současný stav odkazového profilu a úspěšnější webové stránky, aby se navrhla strategie na linkbuilding. Poté co byla navržena strategie budování zpětných odkazů, tak dojde k realizaci, tedy hledání příležitostí, kde je možné umístit odkaz, kde napsat PR článek apod. Jedná se o kontinuální práci, kdy je třeba linkbuilding vykonávat pravidelně každý měsíc, protože tato činnost nejde uspěchat. Odkazový profil musí vypadat přirozeně.