Začátek práce SEO specialisty je u analýzy. Správný SEO specialista si nejdříve nastuduje webové stránky, než se je bude snažit optimalizovat. Zjistí, co se na webových stránkách prezentuje, jak vypadají a co se tam nabízí. Poté od klienta zjistí, co je cílem. Někdo má primární úkol zviditelnit firmu, někdo chce podpořit značku a ostatní chtějí více prodejů. Dále SEO specialista se zeptá na detailní informace, aby věděl všechny potřebné souvislosti, než se pustí do tvorby strategie a analýzy klíčových slov.

Samotná analýza klíčových slov představuje hledání správných výrazů, které jsou strategické pro dohledatelnost konkrétní webové stránky. Bude se jednat o seznam slov, ke kterým se bude snažit SEO specialista přiřadit landing page neboli cílové stránky. Pokud je klíčové slovo dámské mikiny, tak bude hledat cílovou stránku, kde bude obsah o dámských mikinách. Pokud najde pouze obecnou kategorii mikiny, tak si dá klíčové slovo na seznam bez landing page a tyto slova budou mít prioritu v SEO strategii. Zároveň v průběhu analýzy SEO specialista konzultuje jednotlivé klíčové slova s klientem, aby byla jistota, že se jedná o relevantní výrazy, které souvisí s webovou stránkou. Protože jedině klient má 100% znalost nabízených produktů, synonym a konkurenčních výrazů či nesouvisejících slov.

Analýza odkazového profilu

SEO specialista poté soustřeďuje pozornost na aktuální odkazový profil webové stránky. Zjistí, kolik jiných webových stránek odkazuje na doménu a jak jsou kvalitní. Tato analýza je základem pro budoucí linkbuilding neboli budování zpětných odkazů. Poté co se zjistí odkazový profil externích zpětných odkazů, tak SEO specialista zaměří pozornost na interní prolinkování. Nyní bude mít aktuální přehled a podívá se na konkurenční webové stránky, které jsou na top pozicích ve vyhledávání, aby porovnal stav odkazového profilu domény klienta a jeho konkurence, aby navrhnul konkrétní strategii toho, jakým způsobem vést optimalizaci webové stránky od on-page až po off-page faktory.