Úkolem SEO specialisty je optimalizovat webové stránky pro vyhledávače. Jeho cílem je tedy zviditelnit webové stránky ve vyhledávači Google.cz a Seznam.cz na klíčové slova tak, aby byla webová stránka na lepší pozicích na strategická klíčová slova. Na internetu jsou miliony webových stránek, ale jaké pořadí vyhledávač určí nebo kterou webovou stránku zobrazí na pozici, na které nikdy žádného zákazníka nenajdete, tak to se snaží ovlivnit právě SEO specialista. Čím tedy jeho práce začíná?
SEO analýza
Začátek práce SEO specialisty je u analýzy. Správný SEO specialista si nejdříve nastuduje webové stránky, než se je bude snažit optimalizovat. Zjistí, co se na webových stránkách prezentuje, jak vypadají a co se tam nabízí. Poté od klienta zjistí, co je cílem. Někdo má primární úkol zviditelnit firmu, někdo chce podpořit značku a ostatní chtějí více prodejů. Dále SEO specialista se zeptá na detailní informace, aby věděl všechny potřebné souvislosti, než se pustí do tvorby strategie a analýzy klíčových slov.
Samotná analýza klíčových slov představuje hledání správných výrazů, které jsou strategické pro dohledatelnost konkrétní webové stránky. Bude se jednat o seznam slov, ke kterým se bude snažit SEO specialista přiřadit landing page neboli cílové stránky. Pokud je klíčové slovo dámské mikiny, tak bude hledat cílovou stránku, kde bude obsah o dámských mikinách. Pokud najde pouze obecnou kategorii mikiny, tak si dá klíčové slovo na seznam bez landing page a tyto slova budou mít prioritu v SEO strategii. Zároveň v průběhu analýzy SEO specialista konzultuje jednotlivé klíčové slova s klientem, aby byla jistota, že se jedná o relevantní výrazy, které souvisí s webovou stránkou. Protože jedině klient má 100% znalost nabízených produktů, synonym a konkurenčních výrazů či nesouvisejících slov .
Optimalizace webových stránek (SEO) je vhodná jak pro lokální města, které mají svou provozovnu ve větším městě (čtěte třeba Ostrava), ale i menším, jako může být právě třeba Frýdek-Místek.